Fejl ved brug af YouSee/TDCs netværk
Incident Report for esignatur
Resolved
Fejlen observeres ikke længere, og vi antager derfor at YouSee har løst fejlen. Skulle der mod forventning fortsat opleves fejl, hører vi naturligvis meget gerne nærmere.
Posted Sep 06, 2023 - 10:47 CEST
Update
Vi har modtaget information om, at YouSee har lokaliseret fejlen til at være relateret til en opdatering af deres kunders routere. Som en konsekvens af opdateringen, har de blokeret vores side (signing.esignatur.dk). YouSee oplyser at de arbejder stærkt på at løse fejlen, men kan ikke oplyse en tidshorisont.

Det er fortsat muligt at underskrive, hente dokumenter mv. ved at benytte en alternativ internetforbindelse som f.eks. kan være en mobiltelefon.

Vi beklager endnu engang for de ulemper fejlen medfører.
Posted Sep 01, 2023 - 09:43 CEST
Identified
Vi er opmærksomme på, at kunder og underskrivere som har YouSee/TDC som netværksoperatør, kan opleve problemer med at få adgang til vores system når der f.eks. skal underskrives eller hentes dokumenter via signing.esignatur.dk.

Efter vores undersøgelser har vi identificeret problemet til at være relateret til YouSee/TDCs transparent DNS-proxy. Når der foretages DNS-opslag, svarer de tilbage med en ukorrekt adresse.

Vi har eskaleret problemet til YouSee for at få løst dette problem hurtigst muligt. Indtil da anbefaler vi, at du eventuelt benytter en alternativ internetforbindelse, som ikke gør brug af YouSee/TDCs netværk.

Vi undskylder for de gener, dette måtte medføre, og sætter stor pris på din forståelse.
Posted Aug 29, 2023 - 15:02 CEST
This incident affected: Signing page (sign.esignatur.dk).